مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آبان 1398 ساعت 08:192019-11-07فرهنگي

ایل سنگسر جاذبه فرهنگی و تاریخی ویژه ای دارد 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه جشنواره ملی ایل سنگسری، اتفاقی مبارک است، گفت: ایل سنگسر جاذبه فرهنگی و تاریخی ویژه ای دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباس صالحی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست تخصصی پوشاک، دست بافته ها و فرش سنگسری ضمن بیان اینکه ایران با عشایر پیوند وجودی دارد به گونه ای که تاریخ ایران را نمی توان بدون تاریخ عشایر شناخت، تأکید کرد: عشایر بستر تمدن ایرانی و مادر تاریخ ایران هستند.

وی بابیان اینکه نقش عشایر در کشور ما همچنان پررنگ است، افزود: جمعیت عشایری ایران بیش از 10 هزار نفر شهید را تقدیم به انقلاب و ایران کرده است همچنین باید گفت در بیش از 60 درصد از نقاط مرزی ، عشایر دیدبانان کشور هستند.

عضو کابینه دوازدهم گفت: ایل سنگسر جایگاه خاصی را در تاریخ ایران زمین دارند و نمادها و نمایه های موجود این ایل چون تقویم و گاهنامه و زبان سنگسری ، نشانه ای از تأثیرگذاری این ایل در تاریخ و تمدن ایران محسوب می شوند.

صالحی بابیان اینکه جشنواره هایی همچون این جشنواره سنگسر دارای اهمیت بسزایی هستند، افزود: برگزاری این جشنواره صرفاً یک اتفاق کوچک منطقه ای نیست بلکه آغازی است برای یک چشم انداز وسیع در سطح کشور لذا ما معتقد هستیم برگزاری این جشنواره ها فرصت های توسعه استان ، منطقه و ملی را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایل سنگسر جاذبه فرهنگی و تاریخی ویژه ای دارد 

ایل سنگسر جاذبه فرهنگی و تاریخی ویژه ای دارد